Jacob Holm

Started by Private User on Saturday, July 28, 2018
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
Private User
7/28/2018 at 4:58 AM

Etsiskelen tietoa esi-isästäni, jonka nimen arvelen olevan Jacob (Jaakko) Holm. Tietoni katkeavat seuraaviin faktoihin:

Jacob oli naimisissa Maria Andersdotter Holmin (os. Sabel, Latomäki) kanssa. Maria syntyi 1763 Lapualla ja kuoli 1808.
Jacob ja Maria ovat todennäköisesti muuttaneet Keski-Suomen Kivijärvelle jossakin vaiheessa.
Marian vahemmat olivat Antti Matinpoika Latomäki ja Margareta Tuomaantytär Latomäki, os. Tynjälä.

Jacobin taustat ovat täysin kateissa. Osaako joku auttaa?

Private User
7/28/2018 at 9:52 AM

Hei,
Tosiaan ruotusotilas Jacob Holm oli naimisissa Maria Andersdotter Latomäen kanssa. Maria oli syntynyt Ilmajoella Latomäki-talossa ja kuoli 1808 Lapualla.
Heidän lapsistaan Anders Jacobinpoika muutti Kivijärvelle, josta oman sinäsi Holm suku on lähtöisin. Eli Andersin haaraa on isäni.
Jacobin ja Marian lapsista 2 muutti Peräseinäjoelle: Maria Jacobsdotter ja Jacob Jacobsson Holm.
Jacob Holmin taustoja olen yrittänyt selvitellä, mutta tuloksetta. Hän on saanut HOLM-sukunimen tullessaan ruotuväkeen 1790. Tässä on geni linkki Jacobin sukupuuhun.
Mervi: voitko laittaa minulle tarkemmin tietoja, mitä kautta sinä tulet Jacobille sukuun?
Jacob Jacobsson

T.Ulpu Kananen

Private User
7/28/2018 at 10:39 AM

Hei ja kiitos vielä tätäkin kautta. Holm nimi on siis alkujaan sotilasnimi, kuten arvelinkin. Jacob Holm on suora isovanhempani 6. polvessa (sanoo MyHeritage). Hänestä lähtöisin sukunimi on säilynyt isältä pojalle tähän päivään saakka. Minä olen syntyperäinen Holm, jonka suurin osa sukulaisista on kotoisin Kivijärveltä. Pävittelin tänne Geniinkin nyt ne palaset, jotka olen tähän mennessä löytänyt. Josko ymmärrät niistä sukuyhteyden.

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion