Hallvard Jonsen, til Smör - Hallvard Ogmundsson eller Hallvard Smør?

Started by Harald Tveit Alvestrand on Tuesday, January 29, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 20 posts
1/29/2013 at 2:56 PM

Jeg kan ikke se at "about me" på denne profilen gir noe hint om en forbindelse til Smør-slekten.
Er det skjedd en feilkobling her?

Private User
1/29/2013 at 10:57 PM

Tydeligvis.

Den ene kona, Sigrid Toresdatter Kusse, hører til Hallvard Jonsson Smør, med sønnen Jon, og Halvard Ogmundsson som det vises til tredjeparts kilder på i About Me ser ut fra de at han ikke skal ha foreldre og er uten kjent ektefelle.

Du får opprette Hallvard Jonsson Smør på nytt og fordele kjerringer, foreldre og barn.

1/29/2013 at 11:18 PM

Hallvard Jonsson Smør eksisterer, som både bror og halvbror.
Har nå skilt informasjonen på profilene, slik at denne kan kobles fri: Unknown Profile

Da stemmer den også med profilinfromasjonen..
Og kan da igjen kalles Ogmundsson..

1/29/2013 at 11:19 PM

Men kona Sigrid er jeg usikker på, Hallvard Smørs kone skulle ifølge de andre profilene hete Ingrid Kusse (søster??)

1/29/2013 at 11:28 PM

Har ikke Smør-tavla foran meg nå, er vel Sollieds artikler som må undersøkes.. Ser at Ingrid som noen har satt som kone til Halvard Jonsson Smør har blitt tillagt navnet Krusse og inneholder svært lite informasjon.. Så frem til jeg har Sollieds artikkel ville jeg tro at at stemmer som Bjørn skriver..

Private User
1/29/2013 at 11:31 PM

En Google viser dette, men som vanlig helt uten kildehenvisning.

http://www.sigurd.meldal.org/genealogy/getperson.php?personID=I0149...

1/29/2013 at 11:53 PM

Og der var forbindelsen til Smør-slekten kappet.

En Googling fant ihvertfall hvor "about me" var kopiert fra.

1/29/2013 at 11:54 PM

(grunnen til at den kom opp var at Ogmundsson er listet som en stamfar til den Quak som Ingrid Lorentzen fikk presentert i "Hvem tror du at du er")

1/29/2013 at 11:57 PM

Så bra :) Godt å få ryddet litt. Ser også at noen spekulerer på om han var av Bolt-ætten. Men dette er kanskje gjort på grunnlag av patronymet Ogmundsson som minner om et Bolt navn..

1/30/2013 at 12:00 AM

Ser ut som en mer troverdig duplikat: Hallvard Ogmundsson

Private User
1/30/2013 at 12:21 AM

Harals, du får sørge for å MP merke profilene som er ryddet opp i.

Private User
1/30/2013 at 1:24 AM
1/30/2013 at 8:24 AM

Halvard Aglen, dette var ikke personlig til deg - dette er en offentlig diskusjon - om du følger eller administrerer en profil som blir nevnt så får du beskjed om at den finnes, tror jeg. Det handler bare om opprydning i profiler fra 12-1300-tallet.

1/30/2013 at 8:27 AM

...skjønte det litt sent, når jeg kom inn på denne siden. Beklager forstyrrelsen i ryddingen.

1/30/2013 at 8:33 AM

David Widerberg Howden jeg ser at Geni nå hevder at mora hans var av Bolt-ætten. Ser ikke hvor den informasjonen er dokumentert hen heller...

1/30/2013 at 9:08 AM

Hei Harald. Skal se på det..

2/1/2013 at 12:14 PM

Moren var datter av Erkebiskop Håkon Toresson: Haakon Toresson

Om hans slekt er svært lite kjent, faren finner jeg iallfall ikke nevnt i NST, kona Elin blir såvidt nevnt, men ser foreløpig ut til å være hypotetisk (Altså ikke kjent opphav, eller navn) Men har lagt inn på profilen det som sto i en artikkel. Så at moren skulle være av Bolt-ætt ser jeg på som svært usannsynlig, her er det heller noen som har lagt inn mannens slektsnavn på henne.

Ellers ser jeg at noen har lagt inn at slekten til Borghild og Ogmund er behandlet på nytt av Geir I Leistad i årsskrift fra Asker og Bærum historielag, ca 1997. Hadde vært fint å hatt denne artikkelen. Klarer ikke å finne at Hallvard Ogmundsson var av Bolt-ætten (Men leter fortsatt)

Harald: Kunne du gjort disse til MP?
*Halvard Jonsson Smør
*Hallvard Ogmundsson
*Haakon Toresson
*erkebiskop Aslak Hartniksson Bolt

2/1/2013 at 2:30 PM

Når jeg er i gang, ville gjerne gjort disse også til MP:

*Ragnhild Jonsdatter
*Unknown Profile

De er lett å blande sammen...

2/2/2013 at 12:28 PM

Ja, de to var veldig like på navn.... alle sammen gjort til MP nå, Haakon Toresson var det allerede.

2/2/2013 at 2:08 PM

Takker for det Harald, var mye å rydde opp i de slektstrærne..
Smør, Bolt og Sudrheim/Rose er nok populære slekter ;)

Showing all 20 posts

Create a free account or login to participate in this discussion