... Klöfverblad - klöfverblad

Started by Åsa Teresia Elisabet Alderlöf on Friday, February 7, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 7 posts

är Johan verkligen hennes far. fadern är ju 1560, och sven månsson är född 1562, denna hustru till sven är jag lite tveksam till att denne Johan var hennes far. visa gärna upp papper på det. visst hon var en klöfverblad , men det står ej vem hon var eller hur? jag vill bara vara säker och inte bli förd bakom ljuset? mvh åsa

oj, jag menar att han är född 1560

Riktigt Åsa!

Enligt Supplement till Elgenstiernas Svenska Adelns Ättartavlor (Sveriges Släktforskarförbund 2008) är hennes relation till Klöfversjöldätten okänd.
Hon är noterad sist i avsnittet Klöfverskjöld under rubriken 'Utan känt samband'.

Jag har ändrat hennes profil nu.

Vidare avfärdas helt att Sven Månsson skulle varit gift med änkan efter myntmästare Anders Hanssom, som avrättades redan 1536.

ja, jag har fått reda på att denne klöfverblad kvinnan ej var min ana, överhuvudtaget, för jag har fått ett dokument som säger det det. att sven gifte sig med denna kvinna sent i livet, och ej mor till hans barn.

det står i en bok jag ahr lånat om denna anders hanssons änka, att sven var gift med henne

Sven gifte sig ca 1600. Anders Hansson avrättades 1536. Hans änka måste alltså varit född före 1515. Enkel matematik visar att bokens uppgift är felaktig !!

ja, säkert. det är bruno nordlings bok, det är nog det enda som ej stämmer.

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion