There does, however, seem to me to be an excellent chance that she is actually this sister: Marguerite -Thérèse de Savoye, b4 PROG1 and should be merged into her
Reference no.: MOOC10/5.59 1/2
Testator(s):
Margaretha Theresa de Savoye
2 Julij 1742
P:J: Slotsboo
Vendurolle van soodanige goederen, als door de onderget:e gecommitt:e Weesmeesteren aan Cabo de Goede Hoop op den 2 Julij 1742 ten huijse van d’ wed:e Hendrik van Dijk aan de meestbiedende publiquelijk syn verkogt, naargelaaten en met er dood ontruijmt door Margaretha Theresa de Savoye, laatst wed:e Henning Viljon, naamentl:
Rd:s
1 slave meijd gen:t Rosetta van de Caab met 1 kind gen:t Cupido van de Caab Barend Artoys 155:4
1 slaave meyd gen:t Eva van de Caab Joh:s van Helsdingen 140:--
1 Bijbel met cooper beslag mons: Grové 12:--
1 bed, 1 peuluw, 2 kussens, 1 combaars s:r Van Helsdingen 29:2
1 peuluw, 2 kussens, 2 combaarsen s:r Van Helsdingen 6:1
1 cabinetje Jan Abr: Meyer 25:4
2 tafels, 1 gemakstoel, 1 steekbecken s:r Hop 3:--
1 ledige kist Anthonij Lombaar 1:6
Somma Rd:s373:1
Gecommitteerde Weesmeesteren: P:J: Slotsboo, P: Artoys
Mij praesent: J:N: v: Dessin, Secret:s
There is no doubt that there wasn't an Agatha - so you are probably right. What gets me about revisions is that the current name is used - so what she was originally entered as is not shown but
there are some references to Marguerite-Therese in the revisions of Agatha-
Marguerite -Thérèse de Savoye, b4 PROG 1's parents were changed to Jacques de Savoye, SV/PROG and Christine Madeleine du Pont by Barbara Dinkelmann.
Marguerite -Thérèse de Savoye, b4 PROG 1's parents were changed to Jacques de Savoye, SV/PROG and Christine Madeleine du Pont by Jansi Syfert.