Hej Jytte, h liket geni-træ er du med urette blevet administrator af ? Jeh bruger ikke selv geni mere da der er håbløst mange fejl. Jeg har f.eks set min far være sin egen onkel og et andet sted sin egenbror. Min søster og jeg er tvillinger et sted.
Så jeg tror desværre ikke jeg kan hjælp dig
Mvh Jannie Hornstrup
Jeg har som sagt oplevet utallige gange, at jeg er blevet fjernet som primær administrator til profiler, jeg selv indtastede først, og som derefter er blevet flettet med dubletter:
Eks.: Laurs Pedersen
Det er profiler, jeg har brugt meget tid på at undersøge og dokumentere, så jeg forstår ikke, hvorfor en anden, der ikke kender til personerne, skal administrere mine profiler og oven i købet flere gange efterfølgende har flettet dem forkert.
Hvad er begrundelsen?
Mvh
Rigmor K Nørgaard
Kære Jytte.
Jeg kan se at du efter GENi er min:
"Jytte Holm Rievers is Hanne Abel Nielsen's third great grandmother's husband's second cousin 7 times removed's wife!".
Jeg administrerer / står på som administrator primært ved mine direkte aner og kan ikke se dit navn ved min 3. oldemor Ane (Anna) Cathrine Bering, hvor vi første gang forbindes ved giftemål.
Steen Reimann Petersen er ikke ane til mig, så vidt jeg ved, og jeg kender heller ikke noget til ham /hans navn. Jeg har forsøgt at søge på Steen Reimann Petersen's navn men det kommer ikke frem. Står jeg på som administrator ved hans profil? Er han ægte? Hvorfra har du fået mit navn?
Jeg har aldrig flettet men indsat mine aner i mit eget træ. Jeg ved at andre har flettet ved mine aner, så mit træ er blevet meget stort. Jeg har gamle anetavler som jeg selv har benyttet samt AO - Kirkebøger - DIS-Arkivalielister - DIS-Danmark). Jeg er medlem af DIS Danmark Nord, Danske Slægtsforskere.
Det ville være dejlig om de der fletter bad om tilladelse først. På den anden side har det givet viden om meget vedr. slægtninge i fortiden.
Mvh Hanne Abel
Jeg har som sagt oplevet, at jeg er blevet fjernet som primær administrator til profiler, jeg selv indtastede først, Og som er mine direkte aner. For kort tid siden blev min 8. oldefar Hans Jacobsen Abel, (1593 Provst i Marriager) søn, Jacob Hansen Abel, der er min 7. oldefar, til min 9 grandonkel, der var to profiler ved hans navn. Jeg havde tidligere indsat en side fra en bog (Bog om Abel-slægten), hvor det tydeligt fremgår at Jacob Hansen Abels far er Hans Jacobsen Abel.
Jeg havde startet min slægtstræ fra mit navn, havde sat profilerne på fra min far (Poul Abel Møller) til min farfar (Frederik Abel Møller ), videre til oldemor (Ursille Cathrine Abel Pedersdatter), tipoldemor. (Jacobine Claudine Abel til tiptip-oldefar Frederik Joachim Abel.....OSV.
Det tager langt tid, at sætte på, at arbejde med slægtsforskning. Derfor blir' man ærgerlig, når der er nogle der kun fletter. Tit har de personer, som fletter et tvivlsomt slægtsskab til en.....de er aner meget meget langt ude!!!
Mvh Hanne Abel
Ja, det er korrekt hvad Jytte har skrevet. Jeg bemærkede det samme for ca. 1 uge siden, at mit navn kom først på en del profiler, når jeg var godkendt. Jeg tænkte, at det var hvad jeg kunne se og ikke andre. At det var for, at jeg lettere kunne finde mit navn, når anerne have flere hundrede administratorer.
Jeg har tjekket hvad Bjørn P. Brox skriver, og jeg også kun se dit navn, Jytte Holm Rievers, som administrator. Hvis det ikke er en ane til dig Jytte, så anbefaler jeg, at du sletter profilen.
Hanne Abel
@Jette Husum Rosborg.
Det er netop det der er mærkeligt, at der kun står mit navn som administrator. Der står et andet navn i svag skrift og med streg over. Jeg kender ikke den familie.
Hanne Abel Nielsen mener jeg skal slette profilen, men det bliver der vist bare kaos over.
Der er også andre i den familie, hvor jeg står som primær administrator
MVH Jytte Holm Rievers
@Rievers
Det er ikke en god ide at slette profiler.
Du har så arvet profilerne fra et forladt træ og så finder genisystemet den nærmeste slægtning eller en kurator eller en geniansat gør det.
Ved du hvad du har lov til. Oppe i tilføj manager i øverste højre hjørne trykker du på tilføj manager og her kan du så trykke på krydset ved dit navn og pist er dit navn forsvundet igen.
Det er en nem måde at komme ud af det.
Hilsen Jette
Private User
Hvis alle administratorer er lige, finder jeg det utrolig besynderligt, at du og Marion konsekvent har sat jer selv som primære administratorer på en lang række af mine først indtastede profiler.
Jeg finder det også meget besynderligt, at der alle steder, hvor I har flettet, går kludder i relationsstierne.
Rigmor
Private User
Kære Bjørn
Jeg indtastede profilen først, som du kan se. For endnu længere tid siden indtastede jeg hans mor, hendes ægtemand, som er far til profilen, samt hele hendes familie.
Den pågældende dato, hvor jeg indtastede Laurs Pedersen, tilføjede jeg hans forældre til ham og mergede dem med de oprindelige profiler, jeg havde indtastet for længst.
Som du kan se, har andre merget og unmerget profilerne, og jeg har ikke bedt om det.
Moderen flettede de ind i en anden familie og deletede min sammenfletning med hendes rigtige familie, hvorefter jeg også mistede hendes profil. Straks efter passede relationsstierne heller ikke. De er mine direkte aner, som jeg har lavet et stort arbejde med at dokumentere ved hjælp af originale kilder, så jeg forstår slet ikke, at nogen, der blot fletter sig ind og oven i købet efterfølgende skaber kludder med nye forkerte fletninger, skal administrere mine profiler.
Dette er kun et enkelt eksempel på profiler, der bliver flettet og taget.
Mvh.
Rigmor
Private User
Hej Jytte
Dit navn er måske bare flyttet frem i rækken, så det ser ud til, at du er primær administrator. Jeg indtastede for nogle dage siden nye personer til træet. Kort tid efter var profilerne flettet, og selv om jeg havde indtastet profilerne først, mistede jeg dem til en, som intet havde lavet ud over at kopiere og flette. Samme person flettede straks efter nogle af profilerne ind i en forkert familie, så det siger lidt om, hvor meget hun kender til profilerne. Da jeg protesterede over, at hun havde gjort sig til primær administrator af mine profiler, blev mit navn bare flyttet frem, men det ændrede ikke status. Dette har jeg oplevet hundredvis af gange, og intet hjælper tilsyneladende. Flere profiler er flettet med helt forskellige personer, og relationsstierne er fuldstændig i kludder.
Mvh
Rigmor K. Nørgaard
bevar mig vel, hvor dybt ønsker du at synke R K N
læs lige denne og FORSTÅ den ,
http://familytree.metivierfamily.net/site-309969341/hanson?lang=DA
hvem har flettet
mvh marion
Private User
Spøg eller hærværk? Udpluk af flettecenteret d. 17. maj:
Else Matsdatter (1749 - d.) Rigmor's husband's second great niece Keld Emil Damsgaard
27/6/2018 0 0 3
Tilføjer mere præcicer fødested, dødsdato, Døds sted, gravplads og søskende.
Bodil Nielsdatter Bodil Nielsdatter har nye sammenfald (1662 - 1672)
Rigmor's son's wife's sister Rigmor Kjær Nørgaard
I dag 1 0 2
Pernille Baggesdatter Pernille Baggesdatter har nye sammenfald (c.1678 - 1720) Rigmor's husband's great nephew's wife Keld Emil Damsgaard
I dag 0 0 15
Tilføjer fødested, gravplads, mellemnavn, søskende og børn.
Maren Michelsdatter (1774 - 18) Rigmor's second great granddaughter Keld Emil Damsgaard
8/5/2019 0 1 8
Tilføjer mere præcis fødselsdato, mere præcicer fødested, mere præcicer dødssted og gravplads.
Michel Andersen (1735 - d.) Rigmor's great granddaughter's husband Keld Emil Damsgaard
30/5/2015 0 0 1
Tilføjer fødested, dødsdato, gravplads og søskende.
@Jette Husum Rosborg
Vi har da ikke endnu fået et svar på, hvordan det kan lade sig gøre, at nogen tager adskillige profiler fra andre brugere, der har brugt lang tid på at finde og dokumentere dem, sætter sig som primær administrator på profilerne uden at lave andet end at kopiere og flette, for derefter at flette profilerne forkert! Det kan da ikke være i nogen brugeres interesse!
Så hvorfor afslutte?