Eräalueet

Started by Sirkka Okker on Wednesday, December 21, 2022
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 2 posts

Onkohan teistä kellään tietoa, minkä talojen eräalueet sijaitsivat Jyväskylän seudulla? He ovat tulleet Saarioisten hallintopitäjän alueelta mm. Lahden taloon Jyväskylään 1500-luvun tienoilla. Kysymys saattaa liittyä myös Y-haploryhmä E-M35 miehiin (BigY E-FTA28202). Lähimpiä osumia ovat myös profiilin Axel Suolaxius jälkeläiset. Tällä hetkellä isälinjamme jäljet päättyvät Jyväskylän seudulle. Yhden osuman esi-isä on tullut mahdollisesti Sahalahdelta. Osumia on myös Merikarvialta. Olen kiitollinen, jos teistä joku pystyisi auttamaan minua eteenpäin.
terveisin Sirkka Okker

Hei!
Olen yksi niistä E-FTA28202- miehestä. ja olen tuon Axeliuksen jälkeläinen Haplo on syntynyt noin v.1572.. .Axeliuksen isä Didrik Persson toimi Ylä-Satakunnan verovoutina 1500-1600-lukujen vaihteessa ja hänen veronkantoalueensa ehkä ulottuivat myös Jyväskylän seudulle.. On mahdollista ja ehkä jopa todennäköistä, että verovouti jätti veronkeruumatkoillaan geenejään talojen tyttärien ja emäntien jatkettaviksi . Aika monella osumistani tulee sukupuussa jossain kohtaa vastaan merkintä "isä tuntematon".
Pitäisi löytää lisää testattavia sen vanhimman tiedossa olevan esi-isän jälkeläisten eri sukuhaaroista.
Terveisin Jukka Kaijanmäki

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion