PAS OP MET BRONNEN! Toevoegen zonder na-contrôle zorgt voor SCHADE aan de stamboom...

Started by Private User on today
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 2 posts
Private User
Today at 5:36 AM

PAS OP MET BRONNEN! Want ik heb net een hele zooi schade opgelopen (en weer moeten herstellen), omdat een niet bij dit portaal aangesloten gebruiker bronnen toevoegde van misschien wel een naamgenoot, maar geen 'dubbelganger'. En nu kan ik die bronnen helemaal niet wissen (alleen verbergen, en dan haalt een ander ze weer naar boven), terwijl ze falikant fout bleken en dus voor veel werk zorgen om het weer in de goede volgorde te krijgen... Gelukkig kan ik dat zelf, maar vaker is een curator de klos, omdat onervaren gebruikers het dan gewoon maar zo laten. Lijkt logisch, bronnen toevoegen, maar het is een hachelijk karweitje als je het niet met elke nieuwe bron-vermelding ook checkt. Ik heb er dus inmiddels de PEST aan gekregen dat anderen door mij beheerde profielen vol-plempen met 'matches' met stambomen van anderen die vol fouten zitten. En dan moet ik weer die gevolg-inconsistenties oplossen, terwijl ik er bij invoering van het profiel al veel zorg aan besteedde. Dus: graag matches BEPERKEN tot officiële stukken en dan graag ook goed GENERATIES controleren, want in veel families wemelt het van de 'stamhouders' met van opa op vader en zoon tot kleinzoon lang identieke voor- en dus ook achternamen.

Private User
Today at 5:43 AM

Johannes Bernardus Jenje

In dit profiel kan ik bijvoorbeeld geen foute bronnen wissen. Veroorzaker neemt niet deel aan het Portaal en mist dus relevante info over de Do's en Don'ts van Geni en op een samenwerkingsverzoek heeft hij nog nooit gereageerd. Hoe los ik dat dan op?

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion