Mij viel op dat Pieter Tjercks Schuyler zogenaamd een vader heeft die in Duitsland is geboren.
Direkt valt op in dit profiel dat er sprake is van herkomst Emmen in Drenthe, maar ook van Emden in Duitsland. In de officiele vakken zie ik terug Holland, maar in de tekst zie ik als herkomst Duitsland. Bronnen zijn hier niet en iedere amerikaan neemt bloijkbaar zomaar aan dat dit allemaal waar is zonder bewijs.
Ik schreef een opmerking hierover naar de beheerders dat ik vrijwel altijd geografische fouten in de door mij bekeken lijnen vind. Zonder dat ik me hier heel erg in wil verdiepen wil ik dat hier vastgelegd hebben dat men eens aan FACT-CHECKS moet gaan doen en die moet noteren !!!
* De OpenAi chatbot vertelt mij dat de fam. Schuyler een belangrijke familie is.
De moeder van Franklin D. Roosevelt, 32nd President of the USA , dat is Sara Ann Roosevelt heeft de Schuyler's als voorouders, volgens het chatbot-antwoord, toen ik gericht naar presidenten en founders van Amerika vroeg. Dit klopt echter niet met de geni lijn, die loopt voor deze Pieter over Franklin Delano Roosevelt, welke laatste daarmee een Schuyler voorouder heeft.
Mijn persoonlijk belang hierin is dan nog dat F.D. Roosevelt's voorouders ook mijn eigen voorouders in Tholen zijn of vermoedelijk zijn.
-----------------------------------------------------------------
Wat duidelijk moet worden :
1.is de precieze herkomst van deze Pieter Schuyler
2. is het een voorouder van F.D. Roosevelt of van zijn moeder
Pieter Tjercks Schuyler is Sara Ann Roosevelt's son's wife's 7th great grandfather.
Sara Ann Roosevelt → Franklin D. Roosevelt, 32nd President of the USA (her son)→ toon 8 familieleden → David Pieterse Schuyler (her father) → Pieter Tjercks Schuyler (his father)